«

»

HØSTGODT

I dag plukket jeg de siste plommene ned fra treet for i år.
Litt vemodig i grunn.
For meg representerer det at vinteren er rett rundt hjørnet, og jeg er ikke en vinter-person!
Årstidene går sin gang. Jeg får se meg pent nødt til å komme meg gjennom en ny vinter. Sommeren kommer tidsnok tilbake 😀 Det gleder jeg meg til allerede!


Et kjært plommetre bar fortsatt frukter.
Det er det yngste av alle trærne. Kanskje er det derfor det ikke har latt høstens kulde overvinne?
Plommene var riktignok så bløte og overmodne at det ikke ville være godt å spise de rett fra treet.
Derfor laget jeg isteden en deilig høstmiddag med norske rotgrønnsaker og frukter.


Legg poteter i skiver, gulrøtter i biter, sellerirot i terninger og rødløk i biter i en ildfast form.
Strø over salt og timian.
Krydre svinefileten med timian, hvitløk, salt og pepper, og legg kjøttet over grønnsakene.
Bruk et steketermometer for best resultat.
Ha formen i ovnen på 150 grader til kjøttet har en kjernetemperatur på 60 grader. Dette tar cirka 30 minutter.
Ta ut kjøttet og legg båter av epler og plommer over grønnsakene. Annen frukt kan også brukes som nektarin, ananas og mango.
Sett formen tilbake i ovnen på 200 grader i 10 minutter.
Da er maten klar!


Fruktene og grønnsakene gir fra seg masse deilig veske som kan brukes som dressing.
Ovnsbaking er genialt, da du knapt trenger å gjøre noe!
Dette er sunn og smaksrik mat som lager seg selv.
Jeg liker også veldig godt å ta i bruk norske og lokale råvarer.
Norske poteter, grønnsaker og frukter burde spises i mengder nå som vi har muligheten. Nyt de norske høstgodsakene!


Dagens søte ble proteinrull med sjokoladesaus og peanøtter.
Tre godsaker på en gang:
– Vaniljerull
– Sjokoladesaus
– Peanøtter


Proteinrullen har jeg lagt ut oppskrift på her og her.
I dag laget jeg en røre av 1 egg, 1 eggehvite, 1 ss vaniljeprotein, 1 ss kokosmel, 1/2 ts vaniljepulver.
Sjokoladesausen består av 2 ss mocca-protein, 1 ss yacon sirup, 2 ss melk, 1 ss kakao og 2 ss philadelphia (kesam kan også brukes).

I går ble det hviledag på meg.
I dag er jeg veldig klar for en benøkt.
Jeg må jobbe en timestid til, så blir det gymtid! 😀
– Knebøy
– Leg extension
– Stark mark
– Leg curl

Jeg kjører veldig basic trening for tiden.
Det ser ut til å fungere. De siste ukene har jeg sakte men sikkert hatt en økning i styrke. Gøy!
Ha en riktig god tirsdag videre.

Kristine ♥