«

»

UKESTART

Hei og hopp.
Håper du har hatt en kanonstart på uken!
Jeg for min del, skal absolutt ikke klage denne mandagen.


Jeg våknet lenge før vekkerklokken ringte.
For å være ærlig vet jeg ikke helt om det er positivt eller negativt. Ja, det er deilig å våkne av seg selv, men jeg skulle gjerne hatt et par timer ekstra på øyet.
Jeg dro på meg smilet, kledde på meg og gjorde meg mentalt klar for en ny uke.
Jada, litt vel trøtt, men likevel – dette blir en bra uke!


Slik ser omtrent hver morgen ut hos meg:
Svare henvendelser og spørsmål fra klienter, mens jeg har tent lys, en kaffekopp ogBCAA.
Jeg synes det er hardere å stå opp nå som det er mørkt og kjølig om morgenen. Derfor tenner jeg lys og gjør morgningene til en gledesstund.
En god start på dagen, gjør virkelig resten av dagen bedre.

Gleden er som et lys – tenner du det for andre, faller skinnet tilbake på deg selv.
Carit Etlar.


Nå er jeg godt i gang med middagen.
Jeg er inne i en havregrøt periode, hvor jeg har lyst på havregrøt til alle døgnets tider.
Som jeg har nevnt før, spiser jeg så og si alltid det jeg har lyst på.
Jeg slet mye med overspising og spisekick for fire -fem år siden. Å nekte seg selv noe fungerer ikke for meg. Jeg har funnet ut at jeg må følge magens lyster. Ellers er jeg nesten like sulten og sugen etter at jeg har spist opp.
Om det så er en sjokoladebit på en tirsdag og en bolle på en torsdag. Disse små tingene har ingenting å si i den store sammenhengen. Det er mye verre når man går amok og spiser alt en kommer over. Når alt kommer til alt, handler det om å finne en god balansegang.


I dag hadde jeg lyst på havregrøt til middag, selv om jeg også spiste det til frokost.
Dermed ble det en stor bolle havregrøt toppet med proteinfluff, bananbiter, go raw cookies (disse) og peanøtter, sammen med et eple og en salat med spinat, tomat, gul paprika, rødløk, erter, indisk kylling og sennepsdressingen.
En merkelig, men veldig god miks.

Proteinfluff
Ha 100 g frosn bær i en bolle, jeg brukte bringebær, sammen med 0,5 dl melk og 20 gjordbærprotein.
Miks med en kjøkkenmaskin eller el-visp til du får en luftig og fin konsistens.

Indisk kylling
Til 4 kyllingfileter blander du sammen 3 -4 ss olje, gjerne peanøttolje om du har det, 1 ts spisskummen, 1 ts hvitløk, 1 ss tandoori masala krydder, 1/2 ts malt muskat, 1 ts chili og 1/2 ts gurkemeie.
Legg kyllingen i marinaden i minimum 1 time.
Ovnsbak kyllingen med marinaden på 150 grader i 35 -50 minutter avhengig av størrelsen på kyllingen. Eventuelt kan kyllingen også stekes i panne.

Sennepssaus
Bland sammen 1 ss dijon sennep, 1 ss eddik, litt persille og hakket hvitløk.
Denne dressingen gjør all salat mer spennende.

Ha en fortsatt flott mandag 😀
Kristine ♥